Derechos llétricos

Artículu de Naguando

Esti branu gasté namás 12,13 euros en lluz. Tengo muncha suerte y, como tamién tengo un descuentu del 2%, ehí queda eso.

Pagar, pagué un peazu más de lo que gasté. Resulta que tengo que pagar pola potencia, por un impuestu llétricu y por arrendar los equipos. Y, hai más: tengo que pagar pol derechu d’accesu, pol derechu d’estensión y pol derechu d’enganche. Suma too esto y yá tienes 131 euros. A esa cifra, tovía hai qu’amesta-y l’IVA y una fianza llétrica -nun me digas pa qué, que yo enfotu tampoco-yos tengo- y asina quédate una facturina de 177 euros.

Nun ta mal pa un mesucu de branu. Ye verdá, la culpa ye mía, que tenía la lletricidá dao de baxa y al dalo d’alta, lóxicamente, xubió.

Lo que me chocó d’esta astronómica factura ye que tengo que pagar tantísimo por dalgo que llamen derechos. Porque oi, si lo llames impuestos pa escueles o pa sanidá, asúmolo comprensivamente. Pero nun lo llames derechos, nin, que me da la risa y un respigu.

Sicasí, esta risa nerviosa mía ye namás por cuenta de la falta de reflexón. Cavilé un bon cachu sobre los derechos y, a lo fato, pago por munchos más. Pol derechu a un techu, mensualmente apurro una mordida al bancu. Facemos como que’l pisu ye míu y, mentes haya perres, el bancu nun gurgutia y déxame dormir tranquila añerada nes mios ínfules de propietaria.

Pa sobrevivir, claro, tamién hai que pagar. Tou esi engorru de la comedera y demás. Anque nun tengo claro si esto ye un derechu, una obligación, una inversión d’altu riesgu, un vezu o una zuna.

Pa mantener el derechu a la mio salú reproductiva nes llendes de les mios capacidaes, inclusive de los mios deseos emborrinaos, tamién pago.

Pol derechu a la llibertá d’espresión nun tengo cuota, anque sé bien qu’exercelu a lo xo dacuando sal un poco caro.

Y asina foi cómo, gracies al recibu de la lletricidá, viénome la lluz (xunto con esta chispa centelleante pal chiste fácil).

Resulta que vivimos nun estáu de derechu al contao. A esti pasu, los derechos van llevar l’IVA de luxu y a ver quién s’avera a ellos. Tamos arreglaes.

Responder

