Y asina, tolos díes

Artículu de Naguando

Yeren dos paisanonos mazcaraos de paisanu. Nel medio diba un chavalucu, nun-y eché más de 18, y ún garrábalu pel brazu mentes atravesaben les dársenes. Y non pel pasu de cebra, que na estación d’autobuses de Xixón tienen xente con xalecos mariellos que te reñe si nun vas pente les rayes.

Baxaba de la llinia a les carreres, como siempre, y cruciáronse nel mio campu de visión. Paecióme raro. De ser amigos nun teníen pinta, andaben con priesa y nestes, mentes me figuraba qué tipu de tríu fadríen, el rapacín volvió la cabeza p’atrás y viome mirando.

Tenía cara sustu y nun supi, nun quixi, nun me dio tiempu, a devolve-y una mirada de simpatía, dalgo más que’l xestu neutru nel que rebota tolo que ta más allá de la mio presunta priesa. Y nel intre, caí: polo raro de la situación, pola mirada y pol coche de policía aparcáu al pie de la estación pal que se dirixíen los tres.

El rapazucu recordábame a un senegalés col que trabayé nun almacén en Bristol. Yera mui mocín y siempre nos ayudábamos. Supongo que nos preguntábemos mutuamente qué facía caún ellí: yo, por ser el tan mocín, cuasi un neñu, y a él camiento que-y chocaría que facía una muyer, cuasi una vieya, nesos andurriales.

Miré a los llaos y nun vi a naide más con cara d’estrañeza o, polo menos, de dulda. Figuraciones míes. Como soi descomanadamente prudente y nun quería dir de frente, di la vuelta al edificiu, que la policía ye mui de tener manía persecutoria y bien llueu te llanten un desacatu a l’autoridá.

Neses desapaecieron, nun había naide nel coche. Nun m’atreví a averame más a buscalos, a que m’espetaren ún “y tú qué mires”.

Marché encoyida, miserable, culpable, sabiendo de la suerte que ye tar en casa, sabiendo de lo difícil de vivir n’otra llingua, n’otru sistema, n’otres arbitrariedaes.

Nun se trata de confesar, de quedar tranquila cola valentía, mira tu qué cosa, de reconocer culpabilidaes. Namás contar, namás describir la impotencia, la cobardía, la indiferencia.

Y asina, tolos díes.

Cuesta mirase al espeyu, sí. Meyor con poca lluz. Lo xusto pa parecer. Que pareza que nun foi, que nun lo viste, que yera mui importante lo que teníes que facer. Que lo pareza.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s